Duygusal Yemenin Önüne Geçmek İçin Yollar

Bir koç, danışman ve enerji terapisti olarak danışanlarımda karşılaştığım bir konuyu gündeme getirmek istiyorum. Bazı günler, karşılaştığım kişilerin neredeyse hepsi ya doğrudan ya da dolaylı sebeplerle, yeme bozukluğu ile karşı karşıyalar. Bunu ya biliyorlar, ya bilmezden geliyorlar ya da biliyorlar ama mutlu sona varmayı genelde erteliyorlar. Elbette ki bu durum, onları daha acı bir hayatla burun buruna bırakıyor. Birçok kişide ve konuda hep aynı tema önümüze geliyor: Olumsuz duygular!

Koçluk pratiğinin gereği olarak herkesi çok dikkatli dinlemek ve gözlemek gerekiyor. Bu gözlemler sadece ne olmuş diye değil, ne olacak diye de yapmamız gereken konular bizler için. Açıkça ortadaki bu olumsuz duygular hepimize bazı etkilerde bulunuyor. Bu tür duygular, hepimize canımız sıkılmışken, üzgünken, sinirliyken, stresliyken veya başa çıkamaz hissi yaşarken yemek yeme etkisinde bulunuyorlar. Yemek yeme olumsuz duyguların şiddetini azaltıyor. Evet, bu bir gerçek, ancak kısa bir süre için. Sonrasında ise olumsuzluğun yanına pişmanlık ve yediklerimiz ekleniyor. Mindful yani bilinçli farkındalık modeli ile yemek yemeyi hepimiz başarabiliriz. Böylece stres etkisinde yemek yemeyi de kontrol etmemiz çok daha kolay olacaktır.

Birçok danışanım, bu yöntemlerle yalnızca yemek yeme ritimlerini değil aynı zamanda, bedenlerinin mutlu olma hallerini de artırdıklarını bana aktarıyor. Madem öyle, bu güzel anları yemek dışında yakalayabilenlerin sesine kulak verelim.

Burada yazacaklarımdan çok daha fazla yöntem ve konu var, ancak şimdilik bize yardımcı olması için bunlarla başlayalım. Amacımız stresi azaltmak, farkındalığı artırmak ve daha iyi seçimlerle sağlıklı olanı seçmek.

1- Epsom/İngiliz Tuzu banyosu:

Birçoğumuz banyo küvetini kullanmaya tepkili ancak çok yararlı ve bedenimizin mutluluğu için çok değerli bir ev mobilyası. Epsom tuzu ya da diğer adıyla İngiliz tuzu (Magnezyum Sülfat) ile ılık suda 15 dakikalık bir banyo Sağaltıcı yani zararlı maddelerden arındırıcı bir etkiye sahiptir. En eski zamanlardan beri kullanılıyor. Zaman darlığı olsa dahi zihnimizi ve bedensel odağımızı yemekten alı koyuyor. (küvete 2 bardak Epsom Tuzu hatta isterseniz yarım bardak ta zeytinyağı ekleyebilirsiniz).

2- Hardal Banyosu:

Yorgun kaslar, stresli bir beden ve duygusal yemek krizine doğru giden bir durum için detoks çok önemlidir. Banyomuza, çeyrek bardak hardal tohumu tozu, çeyrek bardak Epsom tuzu, yarım bardak yemek sodası ve beğendiğimiz bir öz yağından 6 damla yeterli olacaktır. Hardal çok kuvvetli bir beden rahatlatıcıdır.

3- Gözlerinize biraz rahat verin:

Göz yorgunlukları yemeği çağrıştırıyor. Yorgun gözlerinizi “yumuşak” bir biçimde ovun ve sonra da avuç içleriniz ile gözlerinizi 1-3 dakika arasında kapatın. Bu son aralıkta bastırmayın ve sadece dinlenin. Bazı duygusal seçimlerin kaybolduğuna kendiniz şahit olacaksınız.

4- Çocuk Pozu:

Evde, ofiste ya da bulunduğumuz yerde bize özel anlar ve yerler oluşturabiliyoruz. Bu konuda kendinize rahatlıkla güvenebilirsiniz. Bir halı veya size özel bir matınız varsa, dizlerinizi kırarak oturup sonra da öne doğru eğilip, kafamızı yere değdirip bu sırada da karnımızı olabildiğince yere yakın tutarak çocuk pozunu çalışıyor olacağız. İnternetten aynı bu adla aramak, hatta belki yanına yoga da yazmak sonucunda hayal etmekte zorlanıyorsak bize ilaç olur. 5 dakika boyunca bu pozda kalmak ve derin nefes almak mutluluk hormonlarının daha önceki isteklerimizin yerini almasına izin verecek.

5- Isınmak:

Yatmadan önce 5 dakika pijamalarınızı ısıtın. Uykunuzu oldukça güzel hale getirecektir. Böylece yeme düzensizliğine büyük bir katlı sağlayan uyku düzensizliği de biraz sakinlemiş olacaktır.

6- Çay zamanı:

Her gün en az bir kere küçük bir molada tarçın veya siyah çay içmeye gayret edin. Her ikisinin de bazı olumsuzluk anlarında yayınladığımız kortizol hormonunu azalttığı kanıtlandı.

7- Kendinize masaj yapın:

Yorgun bir günün ardından bir tenis topu ile kaslarınızın üzerinden geçip onları rahatlatın. Yavaşça kasların üzerinden yuvarlayın. Veya duvarlar aranıza koyup topu aranızda ezerek bedeninizin ağrıyan yerlerini rahatlatın.

8- Ayakta zaman geçirin:

Oturmak artık yeni bir bağımlılık, aynı sigara içmek gibi. Ayağa kalkıp, kapının iki yanına ellerinizi koyup ağırlığınızı bırakın ve bedeniniz serbestçe ağırlığınız ile gerilsin. Ayağa kalkmak bedenimizdeki enerji dolanımını artırır. Esnemekler ve omurgamızdaki hareketlilik hepimiz için çok önemli.

9- Beslenme desteği alın:

Magnezyum, D vitamini ve demir alabileceğimiz yiyeceklere öncelik verin. Bedenimiz sürünme derecesine gelene kadar onu önemsemiyoruz. Bol yapraklı yeşil sebzeler, badem, mantarlar ve çeşitli meyve suları en iyi yardımcılarımızdan yalnızca birkaçı.

Bu yöntemler yemek yeme düzenimize destek olmak için oldukça basitler ve iyiler. Önemli olan duygusal sebeplerle yemek yeme hissi geldiğinde anlamak ve “başka” bir seçim olduğunu bilmek. Seçmek, çok değerli bir özgürlüktür ve bizi sonradan mutsuz edecek birçok konudan uzak tutabilir.

Sevgi ve ışıkla

  • Esin Batal
  • İletişim, danışmanlık, seans ve destek için:

Aşağıdaki formu doldurarak benimle iletişime geçebilirsiniz ?

Duygusal Yemenin Önüne Geçmek İçin Yollar” için bir yorum

Yorumlar kapatıldı.